Blogger Widgets

tisdag 6 november 2012

Ritnings-skolan del 1

Hej igen!

Jag tänkte göra en liten rit skola. Om ni är missnöjda med era rit kunskaper rekommenderar jag den, men bara så ni vet så är jag inget proffs men jag är nog ganska bra ändå. Det kan vara bra att börja med att öva på att rita en frukt eller en blomma, jag tänkte rita en blomma. Den här bilden tänkte jag rita av, steg för steg.




RITNINGS-SKOLAN
DEL 1
SKISSNING

STEG 1:
Vi börjar med att ta fram ett vitt A4 papper, en blyertspenna och ett suddgummi. 



STEG 2:
Nu börjar vi skissa blomman, pappret ska vara liggande och försök att få blomman ungefär mitt på pappret. Börja med kronbladet längst mot dig och ta sedan dom andra. Du kan göra skaftet om du vill (jag gjorde det) och kom ihåg att inte göra bakgrunden för den gör vi tillsist. Kom också ihåg att inte göra skuggorna än. Här nedan ser ni min bild.


Nu får ni vänta till nästa del, i den kommer vi att färga blomman, jag vet inte när den kommer men vi får hoppas att det är snart. Den kanske till och med kommer i morgon! Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar